Merlin van Rie

Founder van Blis®: dé code om eenvoudig positief contact te maken met de ander.

Wie is Merlin?

Hij is een enthousiaste, gedreven vakman, die zich snel betrokken voelt bij de missie van de opdrachtgever. Hij is een echte passionist. Hij is een veelzijdig mens, die zijn ervaring heeft opgedaan in allerlei bedrijfstakken, van non-profit tot profit, van overheid tot MKB. In zijn dagelijkse werk als trainer en als coach gaat het hem om het behalen van direct effect en resultaat, waarbij ruimte en aandacht is voor je veilig voelen, erkend worden om wie je bent en niet alleen om wat je doet en het trainen en coachen op overtuigingsniveau.

lees meer

Verkoopvaardigheden

Training on the job

Maatwerk

Gedragstrainer

Verandertrajecten

Elevatorpitch

Presentatietechnieken

Omgaan met bezwaren

Omgaan met tegenwerpingen

Inspireren

Spreker

Verkooptechnieken

Customer Service

KCC

Motivatietrainer

Praktijkgericht

Pragmatisch

NLP in verkoop

Mindset

Enneagram

NLP

reviews (1)

9,0 Ik heb het voorrecht gehad intensief met Merlin te mogen samenwerken. Merlin is een coach die spiegelt, confronteert en provoceert als dat nodig is. Merlin ziet zonder veel te vragen, al heel snel wie je bent en wat er onder de oppervlakte drijft. Zijn mensenkennis, intuïtie en eigen ervaringen maken hem tot een zeer goede gesprekspartner. Als trainer inspireert Merlin door zijn enorme overtuigingskracht. Merlin krijgt de groep direct mee en dwingt respect af. Door Merlin ben ik zowel als trainer als mens zelfverzekerder, directer en overtuigender geworden. Alies Alberts, learning and development consultant Tele2 en tot april 2013 trainer BAS Group

Alies Alberts

Type: HR - leidinggevende

Bekijk alle reviews

Klanten

Merlin werkt(e) onderandere voor: BAS Group,  Dixons,  MyCom,  Harmony Financial Services,  Feenstra,  Gemeente Zutphen,  Stichting Fectio,  Corael Opleidingen,  Cello Zorg en Welzijn,  Marqeting,  Kadaster,  Cosine Marketing,  Talk Drums,  Pontmeijer,  Vivisol,  Rabobank Oosterschelde,  Experian,  Tele2 (preferred Supplier),  Nuon,  Cition/Parkeerbeheer Amsterdam,  Menzis,  Essent,  Agis,  Enexis,  KPN,  ABN AMRO,  Sanquin,  Achmea,  Kluwer,  Randstad, 

MEER Over Merlin

Wie is Merlin

Hij is een enthousiaste, gedreven vakman, die zich snel betrokken voelt bij de missie van de opdrachtgever. Hij is een echte passionist.

Hij is een veelzijdig mens, die zijn ervaring heeft opgedaan in allerlei bedrijfstakken, van non-profit tot profit, van overheid tot MKB. In zijn dagelijkse werk als trainer en als coach gaat het hem om het behalen van direct effect en resultaat, waarbij ruimte en aandacht is voor je veilig voelen, erkend worden om wie je bent en niet alleen om wat je doet en het trainen en coachen op overtuigingsniveau. Hij blijkt wars van het aanleren van truukjes en vaardigheden, die deelnemers slechts tijdelijk helpen.

Bij Merlin denken wij aan: Betrokken, relativeren, inspireren, motiveren, reflecteren, respectvol confronteren, humor, liefdevol, kwetsbaar vs ferm, charisma.

Een heel treffende omschrijving van Merlin is te vinden in de review van Alies Alberts, trainingprofessional bij Tele2 (Zie onder reviews). 

Opleiding

2011 NLP Master Practitioner HBO
2006 Transactioneel Analist HBO
2003 Enneagram coach/interviewer HBO

Talen

Engels Goed
Duits Voldoende
Frans Voldoende

Werkervaring

FEB 2012 - HEDEN Founder Blisserie
MAR 2006 - JAN 2012 Trainer/Coach/Creatief Topscore
MAR 2001 - FEB 2006 Manager Training en ontwikkeling Pontmeyer
APR 1996 - OCT 2000 Manager Salestraining en ontwikkeling Scoot
JAN 1982 - JAN 1996 Diverse bedrijven Diverse bedrijven
BEKIJK Het trainingsaanbod
BEKIJK Het trainingsaanbod

New review

Ja   Nee  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

reviews (1) Add review

9,0 Ik heb het voorrecht gehad intensief met Merlin te mogen samenwerken. Merlin is een coach die spiegelt, confronteert en provoceert als dat nodig is. Merlin ziet zonder veel te vragen, al heel snel wie je bent en wat er onder de oppervlakte drijft. Zijn mensenkennis, intuïtie en eigen ervaringen maken hem tot een zeer goede gesprekspartner. Als trainer inspireert Merlin door zijn enorme overtuigingskracht. Merlin krijgt de groep direct mee en dwingt respect af. Door Merlin ben ik zowel als trainer als mens zelfverzekerder, directer en overtuigender geworden. Alies Alberts, learning and development consultant Tele2 en tot april 2013 trainer BAS Group

Alies Alberts

Type: HR - leidinggevende

BEKIJK DE WERKWIJZE

Werkwijze

Als u wilt weten of ik geschikt ben voor uw bedrijf, hoeft u slechts de komende drie zinnen...

...aandachtig te lezen en uw besluit te nemen. Klaar? Daar gaat-ie:

  1. Wanneer u vindt dat contact tussen uw medewerkers en de ander (klanten, collega’s) pas duurzaam wordt, als het oprecht en écht is, dan hebben we alvast één ding gemeen met elkaar.
  2. Wanneer u vindt dat oprechtheid en échtheid vanuit jezelf komt en alles is behalve een trucje, dan zijn we het daar ook over eens.
  3. Wanneer u vindt dat oprechtheid vanuit de mens en professionaliteit vanuit je eigen overtuigingen essentiële voorwaarden zijn voor het behalen van goede (bedrijfs)resultaten, dan kunnen we samenwerken.

Denk u gerust even na....

 

En? Bent u er uit? Of nog niet? Hmm...

Kennelijk is uw aandacht wél getriggerd en leest u verder. Stél dat u zich nu afvraagt hoe dit komt en wat er in uw brein gebeurt op dit moment, dan kan ik u verklappen dat het niet alleen de tekst zelf is die triggert, maar vooral de wijze waarop die is geformuleerd.

Feitelijk bent u al in de eerste cursieve regel ‘gevangen’ (Als u wilt weten of...), anders was u mogelijk doorgeklikt naar een andere professional. Wellicht bent u er al lang uit, maar blijft u tóch doorlezen. Omdat u niet weet wat er komen gaat en wel nieuwsgierig blijft.

 

Ik houd van de kunst van taal en geniet er van wat het met anderen doet. Een oneindig leerplan! Voor anderen en voor mezelf.

Stél dat je als professional vanuit je eigen oprechtheid en overtuigingen de ander kunt overtuigen en zó kunt beïnvloeden, dat-ie ‘met je meegaat’.

Of het nu is in een situatie van (nieuwe) samenwerking, van weerstanden overwinnen, een pittig verandertraject realiseren of basis skills voor professioneel handelen naar de klant: taal doet iets met je brein. Maak daar dus gebruik van!

In mijn trainingen en interventies merk ik het positieve effect van dergelijk taalgebruik. Gezien de groeiende vraag naar ‘hoe doe je dat dan?’ heb ik een hele plank dikke boeken teruggebracht tot een eenvoudige code: Blis. Het werkwoord is 'blissen'.

 

In 2011 heb ik de code bedacht om makkelijk en eenvoudig positief contact met de ander te maken: Blis.

Daar waar het ontstond als een methodiek om eenvoudig met klantbezwaren om te gaan, is het inmiddels gegroeid naar een innerlijke overtuiging om positief contact te maken. En behalve door verkopers en accountmanagers wordt Blis ook gebruikt door managers, directeuren en zorgverleners.

Bewezen: in commercie laat Blis zien dat je ruim kunt verdubbelen in resultaten!

 

Dankzij Blis zijn velen in staat makkelijker gesprekken te leiden en te sturen naar positief resultaat.

 

Wilt u weten hoe het werkt? Ik leg het u graag uit in een peroonlijk gesprek.

Bekijk de reviews

Expertise

  • Executive management
  • Startende manager
  • Middle management
  • Teambuilding & Teamleiderschap
  • Leidinggeven
  • Coachend leidinggeven
  • Verandermanagement
  • Assertiviteit
  • Veranderen / omgaan met verandering
  • Mindfulness
  • Conflicthantering
  • Creatief denken & handelen
  • Omgaan met agressie & intimidatie
  • Overige
  • Feedback geven
  • Storytelling
  • Beïnvloeden
  • Communiceren
  • Gesprekstechnieken
  • Communicatietechnieken
  • Adviesvaardigheden
  • Presenteren
  • Vergaderen
  • Overige
  • Commercieel schrijven
  • Acquisitie - New Business
  • Sales training
  • Account management & Strategic selling
  • Sales management
  • Commerciële vaardigheden
  • Onderhandelen
  • Netwerken
  • Beurzen & Events
  • Klantgerichtheid
  • Klantgericht telefoneren
  • Winkelpersoneel
  • Overige
  • Coaching (management)
NEEM CONTACT OP

Contact