Als u wilt weten of ik geschikt ben voor uw bedrijf, hoeft u slechts de komende drie zinnen...
...aandachtig te lezen en uw besluit te nemen. Klaar? Daar gaat-ie:
- Wanneer u vindt dat contact tussen uw medewerkers en de ander (klanten, collega’s) pas duurzaam wordt, als het oprecht en écht is, dan hebben we alvast één ding gemeen met elkaar.
- Wanneer u vindt dat oprechtheid en échtheid vanuit jezelf komt en alles is behalve een trucje, dan zijn we het daar ook over eens.
- Wanneer u vindt dat oprechtheid vanuit de mens en professionaliteit vanuit je eigen overtuigingen essentiële voorwaarden zijn voor het behalen van goede (bedrijfs)resultaten, dan kunnen we samenwerken.
Denk u gerust even na....
En? Bent u er uit? Of nog niet? Hmm...
Kennelijk is uw aandacht wél getriggerd en leest u verder. Stél dat u zich nu afvraagt hoe dit komt en wat er in uw brein gebeurt op dit moment, dan kan ik u verklappen dat het niet alleen de tekst zelf is die triggert, maar vooral de wijze waarop die is geformuleerd.
Feitelijk bent u al in de eerste cursieve regel ‘gevangen’ (Als u wilt weten of...), anders was u mogelijk doorgeklikt naar een andere professional. Wellicht bent u er al lang uit, maar blijft u tóch doorlezen. Omdat u niet weet wat er komen gaat en wel nieuwsgierig blijft.
Ik houd van de kunst van taal en geniet er van wat het met anderen doet. Een oneindig leerplan! Voor anderen en voor mezelf.
Stél dat je als professional vanuit je eigen oprechtheid en overtuigingen de ander kunt overtuigen en zó kunt beïnvloeden, dat-ie ‘met je meegaat’.
Of het nu is in een situatie van (nieuwe) samenwerking, van weerstanden overwinnen, een pittig verandertraject realiseren of basis skills voor professioneel handelen naar de klant: taal doet iets met je brein. Maak daar dus gebruik van!
In mijn trainingen en interventies merk ik het positieve effect van dergelijk taalgebruik. Gezien de groeiende vraag naar ‘hoe doe je dat dan?’ heb ik een hele plank dikke boeken teruggebracht tot een eenvoudige code: Blis. Het werkwoord is 'blissen'.
In 2011 heb ik de code bedacht om makkelijk en eenvoudig positief contact met de ander te maken: Blis.
Daar waar het ontstond als een methodiek om eenvoudig met klantbezwaren om te gaan, is het inmiddels gegroeid naar een innerlijke overtuiging om positief contact te maken. En behalve door verkopers en accountmanagers wordt Blis ook gebruikt door managers, directeuren en zorgverleners.
Bewezen: in commercie laat Blis zien dat je ruim kunt verdubbelen in resultaten!
Dankzij Blis zijn velen in staat makkelijker gesprekken te leiden en te sturen naar positief resultaat.
Wilt u weten hoe het werkt? Ik leg het u graag uit in een peroonlijk gesprek.